admin

3 Kunci Rahsia Peroleh Keberkatan Menurut Al-Quran

Berkat merupakan sesuatu yang bersifat subjektif dan mempunyai makna yang sangat luas. Keberkatan dalam hidup ni ada banyak dan salah satu daripadanya adalah keberkatan dalam rezeki.  Macam mana nak tahu rezeki yang diperoleh tu berkat atau tidak? Senang je… Rezeki yang dipenuhi dengan keberkatan itu walaupun sedikit tetapi ianya mencukupi. Contohnya, ada orang yang gajinya …

3 Kunci Rahsia Peroleh Keberkatan Menurut Al-Quran Read More »

3 Fakta Yang Ramai Orang Tak Tahu Tentang Hari Malaysia

16 September pada setiap tahun telah diisytiharkan sebagai cuti umum di Malaysia termasuk semenanjung dan juga Sabah Sarawak bermula daripada tahun 2010. Yeayyy ! Dapat cuti lagi ! Haa.. Seronok cuti tu seronok juga.. Tapi, tahu tak apa yang istimewa sangat dengan tarikh tu sampai satu Malaysia dapat cuti umum ? Hari Malaysia disambut pada …

3 Fakta Yang Ramai Orang Tak Tahu Tentang Hari Malaysia Read More »

7 Dosa Punca Hidup Anda Tak Bahagia

“KEBAHAGIAAN” selalu menjadi buruan oleh semua orang dalam dunia hari ni. Yelah, siapa je yang taknak hidup bahagia kan?… Semua orang mengimpikan kebahagiaan di dunia dan juga akhirat. Betul tak? Tapi, sebenarnya bahagia ni adalah sesuatu yang bersifat subjektif. Setiap orang ada definisi “Bahagia” masing-masing. Contohnya, ada orang yang hidup dalam keadaan yang sederhana pun …

7 Dosa Punca Hidup Anda Tak Bahagia Read More »